25 listopada 2015

Od kościoła do plebanii

Chciałam zamieścić notkę o przeszkodach, jakie napotykają piesi poruszając się po Elblągu, ale wczorajsze medialne doniesienia o remoncie chodnika przy ul. Agrykola tak mnie poruszyły, że postanowiłam o tym napisać. Niestety nie będzie to pochwała remontu chodnika, wręcz przeciwnie. Miasto z bieżących oszczędności postanowiło wyremontować chodnik rzekomo stwarzający niebezpieczeństwo pieszym. Nie byłoby w tym nic dziwnego, nawet bym się cieszyła, że powstaje 120 metrów nowego chodnika. Niestety remontowany jest chodnik, który jest w dobrym stanie, a prowadzi z kościoła na plebanię...


Nie miałam czasu osobiście zrobić fotorelacji, dlatego posłużę się zdjęciami z Google Street View (przepraszam za jakość zdjęć, chciałam maksymalnie przybliżyć).

Oto, proszę państwa, chodnik, który wg urzędników zagraża bezpieczeństwu pieszych. Chodnik pomiędzy kościołem a plebanią. Tak, remontowany niebezpieczny(!) odcinek jest akurat pomiędzy kościołem a plebanią.
źródło: google maps GSV

źródło: google maps GSV

A oto chodnik, który nie zagraża bezpieczeństwu, a który leży przy ulicy, gdzie znajdują się dwa przedszkola, specjalny ośrodek szkolno wychowawczy, a niemal bezpośrednio przy ulicy żłobek, do którego rodzice wożą dzieci wózkami. Przez tor przeszkód.
źródło: google maps GSV

źródło: google maps GSV

źródło: google maps GSV
Zdjęcia tego nie oddają, ale gdy idę tędy z wózkiem, to samochody jadące z naprzeciwka zatrzymują się, bo wózek jest tak przechylony jakby miał się wywrócić na jezdnię.
źródło: google maps GSV
Remontu tego chodnika miasto nie ma w planach na najbliższe kilka lat...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz